Darovanému vlaku na kupé nepozeraj

Autor: Michal Medňanský | 30.11.2014 o 12:31 | (upravené 6.12.2014 o 19:17) Karma článku: 5,05 | Prečítané:  582x

Ten deň keď ma cesta z internátu na železničnú vyšla viac, ako cesta zo Žiliny do Trenčína. Áno klamem, v záujme o zdravie kamarátov som ich zmanipuloval a šli sme pešo. Veru, stále to však vyšlo drahšie (spálili sme celý obed a ten tiež niečo stál) ako cesta vlakom.  

Ale no ták, ľudia, nebuďme pokrytci. Ja? Priznám sa, zas a opäť pokrytcom som. Vlaky zadarmo z daní zatiaľ neplatím, ale dotujem. Zúčastňujem sa jatiek intímnych zón v priestoroch "kupéčiek" a úzkych chodbičiek vlakových súprav. Miesto ich modernizácie, kúpa starých od susedov. A čo to stojí? Nič. Predsa zadarmo a ako bonus internacionálnosť - keď sa mi zunuje nebodaj slovenský vagón, môžem ísť nevedomky obťažovať študentky do toho škrípotajúceho po česky. Nevadí, stále sú to študentky Slovenky a tie by aj v Somálskom vlaku vyzerali dobre. Samozrejme ak sa mi podarí preliezť a najlepšie po vonkajšej strane súpravy po vzore amerických hrdinov. Pravda, tie naše prastaré aspoň ľubozvučne zastavujú vycibreným brzdným nárečím. V Indii jazdia ľudia na ľudoch jazdiacich na ľudoch, ktorí jazdia na ľudoch a vraj vo vlaku. Podľa obrázkov neviem posúdiť či naozaj jazdia vo či dokonca na vlaku, nikdy som totiž nič iné okrem masy ľudí na fotografiách nevidel. A čo krajina vychádzajúceho Slnka? Zavárané natlačené šikmoočko v konzerve rútiacej sa rýchlosťou, akú náš vlak nedosiahne ani keď ho spustíte z obežnej dráhy. Či majú niekde tieto vlaky zadarmo neviem, ale trhá mi kútikmi pri predstave kontroly cestovných lístkov. Vlaky sú jednoducho na celom svete. Späť však k slovenským. Kde inde môžete nadviazať tak intímny vzťah so študentom alebo dôchodcom? Áno, páni zo strany SMER asociálna debilita sú veľkí romantici. Odvolávajú sa pritom na mnohé miesta vo svete kde šifutáčiky zadarmo fungujú. Súhlasím, naša republika je také menej ľudnaté rozsiahle mestečko, zabudli však spomenúť ekonomickú i občiansku vyspelosť týchto krajov.

Niekde vraj dokázali napchať 16 oviec do starého favoritu. Niet sa čo čudovať inšpirácia číha za každým rohom. Prečo teda nenapchať pol národa do vlaku. Dobrých ľudí sa všade veľa zmestí. Dobrých na zdieranie a ovládanie. Sledujete tú stádovitosť? Ako ovčania putujeme do košiara na koľajniciach, ešte nás aj zaháňa personifikácia ovčiarskych psov - fúzatý revízor vlaku. Zažil som i feši kočku v železničiarskej uniforme, priznám, vtedy mi nevadilo pchať sa do vlaku, budem predsa dýchať jeden vzduch s ňou. Chlapov opijú ženy pohľadom, iných opijú i rožkom a Slovákov? Opitých už opíjať netreba. Škoda len, že náš alkohol má 120%, pijeme ho radi a má príznačný názov hlúpavica. Česť výnimkám. Keď sa nám však nepáči - nech sa páči ku okienku a zaplatiť. Koľkí z tých mladých demokratov čo podpísali petíciu tak urobili? Aspoň bude ten lístok za niečo stáť. Fasicnuje ma systematický nesystém vlakov zadarmo a jeho tisícky zbytočne tlačených lístkov. To zadarmo bude stáť viac ako si myslíme - niekto sa nabalí na elektronickom systéme, niekto na dodávaní papieru na lístky. Veď treba dať kamarátom zarobiť. Veda a výskum že už majú škrtnuté dotácie? No a čo, lepšie vlaky už nevymyslia, lieky na hlúposť tiež nie. Môžu ísť skúmať vlakový experiment na stanice. Dajme tomu za kus času, uvidíme čo nám to celé prinesie. Znížené preferencie, či novú vládu? Alebo naopak? Či azda sú si vedomí, že ďaľšie volebné obdobie už bude patriť iným tak ničia čo ostalo a nabaľujú sa kde to ide? Priznajme si, čo sa tu ešte zničiť vôbec dá? Veď sami si za to môžeme. Tvrdím to stále, treba na nás väčší bič, stále sa máme príliš dobre. Aj rastlinka pred smrťou z posledných síl rastie najviac aby stihla vyprodukovať budúce generácie. Preto sa rád a pokrytecky zúčastním tohto sociálneho experimentu. Zadarmo.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

KOMENTÁRE

Zničia raz naše deti svet?

Do 20 rokov má zmiznúť takmer polovica pracovných miest.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?